Expired EBM – 1st Batch

Sekarang dah masuk bulan 10…malang sekali EBM bulan 6 masih banyak…31 botol+liners x 4oz = 124oz. Kira2 seminggu punyer bekalan EBM untuk Iman. Kalau sehari dapat wat stok 8oz, maknanya lebih kurang 15 hari punya effort untuk dapatkan sebyak itu untuk disimpan dalam freezer. Nak tak nak kenalah buang. Sayang memang sayang. Tapi dah expired, takkan nak consume jugak. Bukan ke nak yang terbaik untuk anak. Huhuhu…

Mama kata “Laaa….penat jek perah banyak2, siap bangun malam2 perah”

Heee…

Takpelah..InsyaAllah semoga Iman dimurahkan rezeki dengan susu mamanya. Nak buat apa dengan EBM expired ni? Hohoh….cairkan dulu…lepas tu siram pokok bunga. Moga-moga pokok bunga tu doakan kita, semoga susu kita bertambah hendak dengan izin Allah SWT. Amin.

Susu yang sudah dicairkan

Oh bunga…silalah subur..

Di sini tertanamnya kencur mama…hehehe..

6 comments

  1. Tuh la…nk beli freezer, lom ade rezeki…lgpon masih duduk pindah randah umah mak dgn mertua..haih (sigh)….pejam mata saja lah…skrg ni stok bulan 7 pon byk gile ni…adeh…dah la produksi x semeriah dulu kala…huhuhu

  2. Ummi Salsabila = mmg bukan reeki iman lagi la tu..x pe..insyaAllah x kan berputus asa walau badai melanda..cewah..hehhehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge