Sembang-sembang

Cuti Untuk Rehat? @ Cuti Untuk Penat?

Salam, Minggu cuti Raya Cina adalah minggu yang agak memenatkan, namun membahagiakan. Banyak perjalanan, banyak juga kekeluargaan. Serta persahabatan. Hihi. Khamis kami ke Batu Pahat. Menaiki 2 kereta. Tu, kereta dipandu di hadapan Ayah Iman ialah kereta Atok Iman. Hihi. Tak muat nak masuk semua. Jumaat selepas Solat Jumaat kami bertolak balik ke Shah Alam. …

Cuti Untuk Rehat? @ Cuti Untuk Penat?Read More »

Iman is officially 10 months Young

Salam, Pagi yang sedap, lagi-lagi bila saja-saja amik cuti sampai seminggu ni. Dah la hari hujan, mendung sahaja, membuat diri rasa mahu berlingkar di dalam selimut bersama Cik Iman. Oh my..jam dah 930 pagi, Cik Iman belum bangun. Kalau hari kerja, pukul 730 pagi Cik Iman dah sarapan bubur. Aiyo..lari lah diet Cik Iman bila …

Iman is officially 10 months YoungRead More »

Gula adalah Punca Utama Penyakit

Salam semua, Oh sweet Friday. Hehe. Semalam dah penat buat kerja lab, harini terasa macam takde kerja pulak. Tinggal measure je nak tengok hasil fabrication semalam. So, let the expert do that. Saya tak mahulah pegang mesin mahal-mahal. Tengok je mahu. Kang patah itu ini, potong gaji pun tak cukup nak ganti balik deh. Berbalik …

Gula adalah Punca Utama PenyakitRead More »

Iman menangis kerana dirotan??

Ahad malam isnin, 5/12/2010, Azan Isyak berkumandang. Abah, Along dan Hazeeq memang pergi ke surau di waktu magribnya. Begitu juga untuk Isyak kali itu. Malang sekali, Hazeeq tiba-tiba berkeras tak mahu ke surau. Tak ada angin, tak ada ribut, dia mengeraskan diri, membatu tak mahu ke surau. Saya dah berlembut-lembut penuh hikmah menasihati Hazeeq untuk …

Iman menangis kerana dirotan??Read More »

Perasmian IbuCergas.com

Assalamualaikum wbt. Oh, teruja sekejap menggunakan Word Press. Sekadar untuk suka-suka. Semua ini cadangan Ayah Iman, saya ikutkan sahaja. Thanks to him! Saya suka sangat-sangat. Terharu dengan kesungguhan dia. Semua layout, semua design, dia yang buatkan. Malah nama pun Ayah Iman yang tentukan. Saya mahu tergelak dengan nama webpage ini. Yelah kan, kalaulah saya se’cergas’ …

Perasmian IbuCergas.comRead More »