Iman dan Ayah

Bila IbuCergas Demam

Seharusnya tidak boleh pegang title IbuCergas lagi lah kan? Haha. Saya terjangkit dari Cik Iman. Demam Cik Iman kebah dah, alhamdulillah. Saya tak mahu demam (semua orang tak mahu..hehe). Sebab kalau saya demam, rumah saya nanti tak berkemudi. Sebab sang kapten dah jatuh sakit. Tapi saya sekali lagi silap. Ayah Cik Iman terus ambil alih …

Bila IbuCergas DemamRead More »

Iman dan Ayah – Part 3

Syukur alhamdulillah, duduk rumah sendiri menjadikan Iman lebih rapat dengan Ayahnya berbanding semasa kami menetap bersama keluarga. Saya sangat seronok dengan perubahan ini. Dahulu, Iman lebih mengenali Atok Abahnya. Dan juga lebih rapat dengan saya. Kini, bila hilang kelibat ayahnya, Iman sudah pandai mencari dan menangis. Alkisah cerita Iman dan Ayah kali ini ialah, mengenai …

Iman dan Ayah – Part 3Read More »

Aksi Ayah dan Iman – Part 2

Assalam semua. Selamat berpagi hari. Hari ini, masuk hari ke-4 kami di rumah baru. Alhamdulillah. Tapinya Iman macam terasa kehilangan sesuatu. Asyik menangis sahaja sepanjang 3 malam ini. Tidur pun awal. Di taska, Iman asyik tidur sahaja. Lepas makan, tidur, makan lagi, tidur. Letih kemas barang kat rumah baru la kot. Malam tadi kami singgah …

Aksi Ayah dan Iman – Part 2Read More »

Gelagat Ayah Iman

Salam, Kali ni lagi peristiwa tentang Ayah Iman dan Iman yang tidak mahu saya lupakan. Waktu maghrib memang agak kelam kabut buat kami. Yelah, sampai rumah sahaja jam dah menunjukkan pukul 7. Kadang-kala Iman belum mandi, dan kadangkala Iman lapar mahu menyusu. Kalau boleh setiap pagi dan setiap petang saya mahu mandikan Iman sendiri. Kerana …

Gelagat Ayah ImanRead More »

Kejadian di Suatu Petang

> Salam… Ada sedikit cerita tentang gelagat Ayah Iman. Saja mahu menulis supaya tidak lupa dek dimakan zaman. Heee..Suatu petang, kami merancang untuk jalan-jalan sekiling taman. Ayah Iman siap berpakaian sukan bagai.. mengheret Mama Iman sekali sebab boring katanya jalan-jalan sorang-sorang. Well, kurus tak semestinya sihat – kata Ayah kepada Mama – jeles la tu. …

Kejadian di Suatu PetangRead More »

Aksi Ayah dan Iman Part 1

Di suatu petang Ahad… Iman yang tersangat mengantuk Ayah Iman = Abg ngantuklah wa, wawa drive ye?Mama Iman = Ha..tapi macam mana kalau Iman tiba-tiba nak cik-nen?Ayah Iman = Ala…Iman kenyang dah, cuma dia ngantuk jek. Biar abg tidurkan ye? Teknik menidurkan Iman ialah, berzikir (uh..insaf saya). Berkat nenek dia yang ajar semenjak dari lahir …

Aksi Ayah dan Iman Part 1Read More »