Cerita Tentang Kehidupan

Berurut dan tukang-tukang urut

Sempena ambil MC demam semalam, mama saya mengambil tukang urut kampung sebab masing-masing teringin nak berurut, saya mahu, mama mahu, kakak juga mahu. Wah…kaya tukang urut tu..RM50 seorang tau. Saya kebetulannya terasa macam B ni perlu diurut sekali sekala, lancarkan kembali saluran-saluran susu yang mungkin tersumbat. Sebelum urut tu, mama sumbat Iman dgn EBM dan …

Berurut dan tukang-tukang urutRead More »

Salur Susu Tersumbat

Salam… Saya pernah mengalami masalah salur susu tersumbat.. uh..sakitnya… Pada awal-awal kelahiran Iman… saya tak berapa pandai menyusukan Iman di B sebelah kanan… jadi saya hanya concentrate menyusukan di sebelah kiri sahaja.. bahagian belah kanan saya pump untuk elakkan bengkak…and beri expressed milk tu pada Iman. Pernah sekali saya pump keluar darah! Memang takut. Lama …

Salur Susu TersumbatRead More »

Iman Muttaqiin

Salam.. Sekadar berkongsi reaksi-reaksi apabila mereka bertemu dengan Iman… ” Wah…sebiji muka ayahnya” “Iman ni betul-betul ikut muka ayahnya…bagus la..orang kata sejuk” “Eh..Iman tak de muka U langsung la Wa” (cess) “Tembamnya Iman!!! Macam ayahnya!” “Wah..dah gemok da Iman ye” dan lagi… dan lagi… dan lagi… “Wah…betul-betul muka ko ni Hafeez!! Betullah dia anak ko …

Iman MuttaqiinRead More »

Nursing Necklace

Iman sangat kuat mencubit..lebih-lebih lagi masa menyusu..adoi laa…sakit beno..dipulas-pulasnya B, picit sana picit sini..macam memerah lah kononnya tu. (erk..teringat mamanyer dulu adalah “si ketam”) aiseh… Nway, ku teringin membeli Nursing Necklace..berbaloi tak agaknya ye.. (Encik Suami..bolehkah daku membelinya?) Boleh rujuk di sini… Comel kan?Kalo daku membelinya,, Iman takkan cubit B mama lagi kot…Mama pon tak …

Nursing NecklaceRead More »