Breastfeeding

Testimonial Pengguna Bijak Feedmilk, Baju Menyusu Tersohor

Sebagai ibu yang menyusu, memang saya tau sangat-sangat yang baju-baju menyusu kebanyakannya mahal-mahal belaka. Kalau mahal tapi sangat selesa dan mudah, memang berbaloi la jugak. Tapi kadang, mahal jek lebih, selesanya tidak Sebab tu la saya selalu jugak merujuk kepada testimonial. Penting testimonial ni sebelum nak melaburkan duit tau. Cari punya cari, alhamdulillah memang banyak …

Testimonial Pengguna Bijak Feedmilk, Baju Menyusu TersohorRead More »

Tandem Nursing Hannan dan Iman

Alhamdulillah, Hannan berjaya sepenuhnya susu ibu sejak lahir. Seawal hari ke 4, pelbagai posisi dah pandai Hannan menyusu. Syukur juga pengalaman dari anak pertama banyak mengajar saya untuk menyusukan anak kedua ni. Iman pula? Pantang nampak adik Hannan menyusu, dia pon nak tumpang sekali. Akhirnya saya pon selalu lah pam, dan berikan pada Iman manakala …

Tandem Nursing Hannan dan ImanRead More »

Menyusu Ketika Hamil

Iman hari ini berumur 2 tahun 10 bulan. Alhamdulillah. Bulan 3 nanti Husnul Iman genap 3 tahun. Alhamdulillah juga, Iman masih menyusu dengan mamanya walaupun mamanya sedang mengandungkan adik kepada Iman. Hehe. Hentikan penyusuan ketika hamil? Oh, saya sungguh tak sampai hati. Kasihan melihat Iman. Meskipun Iman makan banyak, meskipun Iman dah minum susu formula, …

Menyusu Ketika HamilRead More »

Sannah Helwa Husnul Iman

(menjeling Ayah Iman di SOHO kami) Haih, sibuk menyibuk dan beramah mesra bagai di dalam blog saya ini. Jangan tertipu ya. Dia tak seramah itu. Hehehee. Tanggal 31/3/2012 Selamat ulang tahun yang kedua Husnul Iman. Indahnya Iman, itulah maksud nama kamu. 2 tahun lepas, mama berazam dan berniat untuk menyusukan kamu selama 2 tahun. Tahun …

Sannah Helwa Husnul ImanRead More »

Cara Mama Iman Kumpul Stok

[Bacaan Ibu-ibu sahaja] Alhamdulillah, lagi 2 bulan untuk menggenapkan penyusuan 2 tahun Cik Iman. Syukur alhamdulillah. Saya pun tak sangka sehingga ke tempoh ini saya dah dapat bertahan. Ramai yang emel saya bertanya macam mana saya kumpulkan stok susu ibu. Mungkin sudah masanya saya cerita, memandangkan ramai yang berjaya kumpul stok susu dengan cara ni. …

Cara Mama Iman Kumpul StokRead More »

Berazam Rajin Semula

Updated 11 Jan 2012: Medela Freestyle Ready stock ada 4 biji. Siapa cepat dia dapat. [Bacaan Ibu-ibu sahaja] Terharu. Serius. Setelah sekian lama (dekat 1 bulan) Cik Iman hanya memperoleh susu segar 5 oz cuma. Harini, saya dapat kembali memperoleh 9 oz buat Iman. Maka esok pagi Iman tak perlukan susu frozen. Hampir saya menangis …

Berazam Rajin SemulaRead More »