Category: Iman dan Ayah

Bila IbuCergas Demam 2

Bila IbuCergas Demam

Seharusnya tidak boleh pegang title IbuCergas lagi lah kan? Haha. Saya terjangkit dari Cik Iman. Demam Cik Iman kebah dah, alhamdulillah. Saya tak mahu demam (semua orang tak mahu..hehe). Sebab kalau saya demam, rumah saya nanti tak berkemudi. Sebab sang kapten dah jatuh sakit. Tapi saya sekali lagi silap. Ayah Cik Iman terus ambil alih tugas-tugas saya sebagai kapten. Maklumlah, kali pertama saya demam di rumah sendiri. Jika dahulu, boleh nak tuang-tuang kerja sebab duduk dengan parents. Hihi. Terima kasih Ayah...

Kenapa saya mampu masak setiap hari meskipun bekerja? 14

Kenapa saya mampu masak setiap hari meskipun bekerja?

Saya baharu sahaja diajukan soalan ini dari rakan sekerja. Jawapan, saya pun kurang pasti. Macam suatu rutin dah pun. Macam dah biasa. Penat? Saya pun terfikir jugak, penat ke ye? Saya dah tak ingat. Kadang-kadang Ayah Iman yang ajak makan luar, sebab saya jarang sangat ajak (dia dah muak kot makan masakan bininya, tak pun sian kat bininya. Yang mana satu ye bang? ). Tapi dek kerana terbiasa, saya pun tak kisah sangat memasak. Sebab tu kalau ada tetamu nak datang...

Iman dan Ayah – Part 3 1

Iman dan Ayah – Part 3

Syukur alhamdulillah, duduk rumah sendiri menjadikan Iman lebih rapat dengan Ayahnya berbanding semasa kami menetap bersama keluarga. Saya sangat seronok dengan perubahan ini. Dahulu, Iman lebih mengenali Atok Abahnya. Dan juga lebih rapat dengan saya. Kini, bila hilang kelibat ayahnya, Iman sudah pandai mencari dan menangis. Alkisah cerita Iman dan Ayah kali ini ialah, mengenai panggilan Ayah yang Iman sebut-sebutkan. Setiap hari di pagi yang dingin, saya akan mandikan Iman, kemudian pass Iman pada Ayahnya untuk dipakaikan baju, diaper bagai. Lepas...

Aksi Ayah dan Iman – Part 2 3

Aksi Ayah dan Iman – Part 2

Assalam semua. Selamat berpagi hari. Hari ini, masuk hari ke-4 kami di rumah baru. Alhamdulillah. Tapinya Iman macam terasa kehilangan sesuatu. Asyik menangis sahaja sepanjang 3 malam ini. Tidur pun awal. Di taska, Iman asyik tidur sahaja. Lepas makan, tidur, makan lagi, tidur. Letih kemas barang kat rumah baru la kot. Malam tadi kami singgah ke rumah Atok Ibunya. Dekat je pun, seksyen sebelah menyebelah sahaja. Hehe. Sedih sangat tengok Iman. Punyalah happy dan bergelak sakan terkekek2 di rumah atoknya sambil...

Gelagat Ayah Iman 2

Gelagat Ayah Iman

Salam, Kali ni lagi peristiwa tentang Ayah Iman dan Iman yang tidak mahu saya lupakan. Waktu maghrib memang agak kelam kabut buat kami. Yelah, sampai rumah sahaja jam dah menunjukkan pukul 7. Kadang-kala Iman belum mandi, dan kadangkala Iman lapar mahu menyusu. Kalau boleh setiap pagi dan setiap petang saya mahu mandikan Iman sendiri. Kerana masa bersama yang terhad disebabkan bekerja, saya mahu memaksimumkan masa yang ada bersama anak. InsyaAllah dan alhamdulillah, setakat ni memang setiap pagi saya mandikan Iman. Bukan...

Kejadian di Suatu Petang 3

Kejadian di Suatu Petang

> Salam… Ada sedikit cerita tentang gelagat Ayah Iman. Saja mahu menulis supaya tidak lupa dek dimakan zaman. Heee..Suatu petang, kami merancang untuk jalan-jalan sekiling taman. Ayah Iman siap berpakaian sukan bagai.. mengheret Mama Iman sekali sebab boring katanya jalan-jalan sorang-sorang. Well, kurus tak semestinya sihat – kata Ayah kepada Mama – jeles la tu. Ayah Iman memang berisi, untuk kurus sememangnya susah. Tapi pemakanan Ayah Iman memang Mama Iman kawal sekarang ni. No fast food, no junk food and at...

Aksi Ayah dan Iman Part 1 0

Aksi Ayah dan Iman Part 1

Di suatu petang Ahad… Iman yang tersangat mengantuk Ayah Iman = Abg ngantuklah wa, wawa drive ye?Mama Iman = Ha..tapi macam mana kalau Iman tiba-tiba nak cik-nen?Ayah Iman = Ala…Iman kenyang dah, cuma dia ngantuk jek. Biar abg tidurkan ye? Teknik menidurkan Iman ialah, berzikir (uh..insaf saya). Berkat nenek dia yang ajar semenjak dari lahir lagi, jadi memang senang nak tidurkan Iman kalau berzikir. Jadi, Ayah Iman dan Mama Iman secara berjemaah berzikir. Ayah Iman sambil tepuk Iman, Mama Iman sambil...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.